
 The Asia-Pacific Journal | Japan Focus Volume 19 | Issue 18 | Number 3 | Article ID 5633 | Sep 15, 2021

1

The Scoop Machine: Shukan Bunshun vs Access Journalism
and Censorship in Japan: An Interview with Manabu Shintani

David McNeill

 

Abstract: Japan’s scrappy weekly magazines,
led by Shukan Bunshun, are filling the void in
investigative journalism left by the mainstream
media. The editor of Shukan Bunshun, Shintani
Manabu,  says  the  magazine’s  combative
reporting  is  driven  by  commercial  not
ideological  concerns  –  and  its  bigger  rivals
must learn this lesson, or risk irrelevance.

 Keywords :  Media,  Shintani  Manabu,
Olympics,  Suga  Yoshihide.

 

Among the more mortifying titbits to emerge
from a rich banquet of Tokyo Olympic scandals
in  2021  was  the  proposal  that  a  plus-sized
Japanese actress descend from the sky during
the opening ceremony dressed as a pig. Sasaki
Hiroshi,  creative  director  of  the  ceremony,
thought this would be a gas, dubbing his idea
“Olympig.”

It’s unlikely that story from March - with its
jaw-dropping  blend  of  tin-eared  sexism  and
creative  constipation  -  would  have  seen
daylight were it not for Shukan Bunshun. The
weekly magazine culled its scoop from leaked
Olympic documents, then coolly shrugged off a
legal demand by the Olympic authorities that it
pulp the story and delete all online versions.

Under  former  chief  editor  (now  executive
director)  Shintani  Manabu,  Bunshun  is  the
closest Japan has to the confrontational tabloid
reporting  that  mercilessly  hounds  British
politicians  and  celebrities.  The  magazine’s

journalistic  firsts  have  made  it  a  must-read
every  Wednesday,  when  it  fires  the  latest
online salvo from what has become known as
the 文春砲 - the Bunshun howitzer.

Bunshun  spent  “months”  chasing  the  scoop,
recalls Shintani. “This work is expensive, and
risky,”  he  noted  during  an  interview  at  his
office.

That  makes  Bunshun’s  hit-rate  all  the  more
striking. It is a relative publishing minnow, with
a weekly print-run of 500,000 copies (of which
about 300,000 typically sell), and a staff of just
30-40  journalists.  By  contrast,  The  Asahi
Shimbun,  Japan’s  liberal  flagship  newspaper,
has over 2,000 journalists  and daily  sales  of
over  six  million.  The  conservative  Yomiuri
Shimbun has even greater resources.

The  engine  beneath  the  hood  of  this  scoop-
machine is Bunshun leaks, a service that brings
in dozens of story tips a day from the public. As
the  magazine’s  reputation  has  grown,  many
sources opt to tip off  its  editors rather than
mainstream media outlets, politicians or even
the police, out of fear that they will suppress or
water down the story.

Bunshun’s  political  scalps  last  year  included
Kurokawa Hiromu, the head of the Tokyo High
Public  Prosecutors  Office.  The  magazine
revealed that  Kurokawa had played mahjong
for cash with two reporters from The Sankei
Shimbun  and an ex-reporter  from The Asahi
Shimbun  –  while  the  rest  of  the  city’s
population  endured  an  emergency  lockdown.
The revelation ended Kurokawa’s career.

Downloaded from https://www.cambridge.org/core. 07 May 2025 at 16:01:29, subject to the Cambridge Core terms of use.

https://www.nytimes.com/2021/03/18/world/asia/tokyo-olympics-hiroshi-sasaki.html
https://www.nytimes.com/2021/03/18/world/asia/tokyo-olympics-hiroshi-sasaki.html
https://www.asahi.com/ajw/articles/14325318
https://www.asahi.com/ajw/articles/14325318
https://www.asahi.com/ajw/articles/14325318
https://bunshun.jp/articles/-/44139
https://www.cambridge.org/core


 APJ | JF 19 | 18 | 3

2

It also shed uncomfortable light on the access
journalism  practiced  by  Bunshun’s  bigger
rivals:  the Asahi  employee had once been in
charge of covering the prosecutor beat. Neither
the Asahi nor the Sankei, from opposite ends of
the  political  spectrum,  saw  fit  to  tell  their
readers  that  Kurokawa,  a  powerful  and
controversial government figure, was breaking
the curfew. Shintani says the result is declining
trust in the media.

“That’s  a  good  reporter,  from  my  point  of
view…he played mahjong for about five hours
with  Mr.  Kurokawa.  The  problem  is  not
publishing an article afterwards. If he was my
reporter, of course I would allow him to go -
but the following week Bunshun  would carry
the  story:  “Exclusive  confession  of  Attorney
General Kurokawa over five hours of mahjong.”

“I would have asked him questions such as ‘Do
you  really  want  to  be  prosecutor  general?’
‘Isn’t it inappropriate to extend your retirement
age?’ That’s how you do it.”

Kurokawa was  politically  connected  and was
widely  seen  as  the  government’s  choice  for
Japan’s  top  prosecutor.  He  had  been  in  the
news for months since January when he was
controversially  allowed to remain in his  post
despite  exceeding  the  mandatory  retirement
age.

Of course, Kurokawa may never speak to the
reporter again, Shintani accepts. “But our job is
not to maintain relationships, it’s to convey the
facts  to  as  many  people  as  possible.  It  is
important for everyone to be prepared to reveal
what  they  have  to  reveal,  even  if  it  means
wrecking human relationships…You can't stop
because  you're  on  good  terms  (with  a
politician).  You  can  eat  sushi  with  Prime
Minister  Abe,  or  eat  pancakes  with  Prime
Minister Suga. If you get along well, listen, and
find out the truth even if it is inconvenient, and
then write it up without mercy.”

 

 

 

Pancake Breakfasts

 The  pancakes  are  a  reference  to  Suga’s
breakfasts  with  reporters,  including  one  last
year  where  he  briefed  off-the-record  on  the
government’s decision to reject six nominees to
the  Science  Council  of  Japan,  reportedly  as
payback for their criticism of his predecessor,
Abe Shinzo. Off-the-record briefings, when they
result in the withholding of key information (as
watchdog Poynter notes) corrode trust in the
media at a time when such trust is already low.

Suga  and  his  handlers  are  not  above  more
sharp-elbowed tactics.  Bunshun speculated in
2020 on the removal of Arima Yoshio from his
role as anchor of News Watch 9, the flagship
evening  news  program  on  NHK,  Japan’s
powerful  public  broadcaster.  During  a  live
interview in October, Arima had asked Suga to
elaborate  on  why  he  had  blocked  the
appointment  of  six  scholars  as  advisors  on
government policy.

“I  think  there  are  people  who  want  an
explanation about what it going on,” prodded
Arima. Observers noted that the atmosphere in
the studio cooled as Suga treated Arima to his
trademark hooded glare. “There are things that

Downloaded from https://www.cambridge.org/core. 07 May 2025 at 16:01:29, subject to the Cambridge Core terms of use.

https://lite-ra.com/2020/10/post-5660.html
https://lite-ra.com/2020/10/post-5660.html
https://lite-ra.com/2020/10/post-5660.html
https://lite-ra.com/2020/10/post-5660.html
https://www.poynter.org/ethics-trust/2018/why-off-the-record-is-a-trap-reporters-should-avoid/
https://www.poynter.org/ethics-trust/2018/why-off-the-record-is-a-trap-reporters-should-avoid/
https://bunshun.jp/articles/-/42578
https://bunshun.jp/articles/-/42578
https://bunshun.jp/articles/-/42578
https://www.cambridge.org/core


 APJ | JF 19 | 18 | 3

3

can be explained and things that cannot,” he
said,  cutting  him  off.  Afterwards,  Suga’s
handlers  allegedly  bore  down  on  NHK  for
asking an unscripted question.

The interview, and its denouement, may sound
familiar.  In  2014  Kuniya  Hiroko,  who  had
anchored NHK’s investigative program, “Close-
up Gendai” for two decades, was also removed
following  an  uncomfortable  encounter  with
Suga.  The  weekly  press  then,  too,  blamed
Kuniya’s downfall on an interview during which
she asked the then chief cabinet secretary an
impromptu question on the possibility that new
security  legislation  might  mean  Japan
becoming  embroiled  in  other  countries’  wars.

In both cases, critics responded by explaining
that  NHK  anchors  are  routinely  rotated  to
other bureaus - and Kuniya, who had powerful
sponsorship inside NHK - was well overdue for
a move.  Of course,  the rotation system is  in
itself designed to make sure nobody becomes
too  big  for  their  journalistic  boots.  Arima’s
predecessor  on  News  Watch  9,  Okoshi
Kensuke,  was  also  allegedly  ousted  after  a
clash with a member of the Abe government.

The near  simultaneous  departure  in  2016 of
Kuniya and two other liberal TV anchors from
the commercial  airwaves,  Ichiro Furutachi  of
TV Asahi’s “Hodo Station” and Shigetada Kishii
of TBS (all comparatively robust critics of the
government) sparked a major political row and
drew global attention on the Abe government’s
attempts  to  cajole  and  coerce  the  media.
Expectations that Suga might improve relations
with the press corps were low, therefore, when
he succeeded Abe in 2020. If anything, he was
worse than predicted, laments Hayashi Kaori, a
media  scholar  at  the University  of  Tokyo.  “I
think  the  situation  has  exacerbated  under
Suga,” she says. “Abe was talkative but Suga
just tries to avoid questions and manage what
is said. He has no opinions at all.”

These qualities were laid bare during Suga’s
press  conferences  on  the  coronavirus

pandemic,  which  often  seem  closer  to
stenography than journalism.  His non-answers
and repeated use of the phrase “I would like to
refrain  from responding”  became  a  mocking
internet  meme.  Observers  note  his  apparent
nervousness at the lectern, and how be clams
up  or  lashes  out  (‘Your  point  is  irrelevant’)
when pressed to explain what the government
is up to.

“The prime minister seems to believe that the
role  of  press  conferences  is  to  unilaterally
convey the government’s oven-ready thoughts,”
says Hibino Toshiaki, a reporter with the Kyoto
Shimbun newspaper and member of the Kantei
(Prime Minister’s Office) press club. “So new
facts  are  rarely  unearthed  at  these  press
conferences.”  To  insulate  himself  from  the
growing  flak  about  his  pandemic  response,
Suga  sticks  to  prepared  texts  and  carefully
stage-manages his meetings with journalists.

Trusted  reporters  from  the  elite  media  are
assigned by Kantei bureaucrats. In most cases,
says Teddy Jimbo, founder and CEO of Internet
broadcaster  Video  News  Network,  Suga  is
literally reading his replies from a script. Jimbo
was  one  of  the  few reporters  to  ask  a  free
question, at a live televised press conference in
January 2021.  “I said, ‘All night you have you
been  asking  us  what  we  are  prepared  to
sacrifice.  My  question  is,  what  has  the
government  been  doing  while  asking  for
sacrifices.  Japan  has  the  largest  number  of
hospital  beds  in  the  world,  so  why  is  our
medical situation in an emergency?’”

The  query,  and  the  suggestion  that  the
government was not doing enough to push the
Japan  Medical  Association  to  convert  more
hospital  beds  to  emergency  use,  seemed  to
throw Suga, recalls Jimbo. “He was looking at
me very nervously  and simply said,  ‘I’ll  look
into it.’ I don’t think he understood the issue.”

Press-club management is hardly a new topic in
Japan.  But  the clubs’  role  in  stage-managing
news  has  become  starker  as  the  ranks  of

Downloaded from https://www.cambridge.org/core. 07 May 2025 at 16:01:29, subject to the Cambridge Core terms of use.

https://ajrc.crawford.anu.edu.au/department-news/10375/japanese-media-under-siege
https://ajrc.crawford.anu.edu.au/department-news/10375/japanese-media-under-siege
https://www.economist.com/asia/2016/02/18/anchors-away
https://www.economist.com/asia/2016/02/18/anchors-away
https://www.economist.com/asia/2016/02/18/anchors-away
https://www.cambridge.org/core


 APJ | JF 19 | 18 | 3

4

freelancers and Internet journalists grow. The
only reason Jimbo got to ask the question at all,
he speculates, is because the new Kantei press
manager  may  not  have  known who  he  was:
Jimbo reckons he got to ask just two questions
in the seven-and-a-half years of Abe’s tenure.
“It’s not a free press if it is all pre-arranged.
But that’s how it works: the bureaucrats are in
control  of  99  percent  of  what  happens  in
Japanese politics.”

Suga  earned  his  political  spurs  as  Prime
Minister Abe’s loyal enforcer during his record
stint as the government’s top spokesman. His
tenure was marked by terse encounters with
reporters, and a renewed government focus on
bastions  of  perceived  liberal  journalism,
particularly in The Asahi Shimbun and NHK.
One of the prime minister’s first moves was to
appoint  four  conservative  allies  to  NHK’s
board.  Momii  Katsuto,  the  corporation’s  new
president, had no broadcasting experience and
quickly asserted that NHK’s role was to reflect
government  policy  in  a  now  notorious
formulation  ‘when  the  government  is  saying
right, we cannot say left’.

The governing Liberal Democratic Party (LDP)
wrote to television bosses in 2014 demanding
po l i t i ca l  impart ia l i ty .  In  2016 ,  the
communications  minister,  Sanae  Takaichi,
threatened  to  close  television  stations  that
flouted  rules  on  impartiality.  There  were
skirmishes  with  reporters  deemed  “anti-
government”  and  access  granted  to  favored
scribes.

Those  who  stepped  out  of  line,  such  as
Mochizuki  Isoko,  the  spry  Tokyo  Shimbun
reporter  who became Suga’s  nemesis  during
daily  government  briefings,  were  slapped
down.  In  December  2018,  for  example,
Mochizuki repeatedly questioned Suga on land-
reclamation work in Henoko, Okinawa, where
the  government  is  building  an  offshore
American  airbase,  mostly  in  defiance  (as
Mochizuki  pointed  out)  of  local  wishes.

Mochizuki  was  harried  throughout  by  the
press-club moderator to wind up her question.
Suga  grew  increasingly  irritated  before
shutting his briefing book and snapping back:
“this is not the place for responding to your
assumption” and stalked out of the room. The
encounter  between  a  dogged  journalist
determined  to  probe  authority  and  a
government accused of authoritarianism had a
mythic  quality  that  has  appeals  to  some.
Mochizuki  was  the  subject  of  a  2019
documentary  by  acclaimed  filmmaker  Mori
Tatsuya.

The LDP’s distrust of the media has deep roots.
In  1993,  amid  economic  stagnation  and
corruption scandals,  the party  was drummed
out of office for the first time since 1955. Party
strategists  concluded  that  they  had
underestimated television and the influence of
a  new  breed  of  unconventional  anchors,
particularly Kume Hiroshi of TV Asahi’s News
Station.  TV Asahi’s  director  of  news Tsubaki
Sadayoshi  seemed  to  confirm  this  when  he
rashly boasted of his network’s power to swing
public  opinion  against  the  government.  For
those who argued that the Japanese media was
guilty of liberal bias, the Tsubaki incident was
something of  a  smoking gun.  Tsubaki  told  a
meeting  responding  to  a  summons  for
testimony before the Diet  that TV Asahi  had
enough clout to swing the election against the
LDP. “Shouldn't we cover it in such a way as to
prevent  the  cont inuat ion  of  the  LDP
government, and to help establish a non-LDP
coalition administration?” he said. “I organized
the coverage with that thought in mind, without
discussing it  with the political  news desk or
with the programming directors.”

The  consequences  of  the  Tsubaki  Incident
rippled far into the future and demonstrated
the  ability  of  LDP  elders  to  learn  political
lessons—and  nourish  a  grudge  against  the
liberal media, Asahi in particular.

Bunshun ’s  attempts  to  circumvent  the

Downloaded from https://www.cambridge.org/core. 07 May 2025 at 16:01:29, subject to the Cambridge Core terms of use.

https://www.youtube.com/watch?v=wcH4ob__U50
https://www.youtube.com/watch?v=wcH4ob__U50
https://www.youtube.com/watch?v=ETeuy-7ljCM
https://www.youtube.com/watch?v=ETeuy-7ljCM
https://core.ac.uk/download/pdf/4385093.pdf
https://core.ac.uk/download/pdf/4385093.pdf
https://www.cambridge.org/core


 APJ | JF 19 | 18 | 3

5

government’s  media  management  are  driven
partly  by  commercial  demands  –  unlike
newspapers,  it  does  not  have  a  captive
subscription-based  readership.  The  mass-
circulation weekly press has no access (except
via tips) to the press clubs. While the clubs are
regular targets of criticism, the weeklies and
online media “have challenged the daily papers’
dominance of political news in recent years”,
noted Freedom House, a watchdog, in 2017.

During  the  Fukushima  crisis  of  2011,  for
example, while the big media endured taunts of
happyo  hodo  (press-release  journalism)
because  of  its  perceived  collusion  with  the
nuclear  establishment,  Shukan  Shincho,
Bunshun’s key weekly rival, angrily dubbed the
management  of  Tokyo  Electric  Power  Co
(Tepco),  the  plant  operator,  senpan  (war
criminals).  Shukan  Gendai,  another  weekly,
outed the most culpable of Japan’s elite pro-
nuclear scientists, calling them goyo gakusha,
(government lackeys).

In  2017,  Shukan  Shincho  published  rape
allegations  against  Shinzo  Abe’s  biographer,
Noriyuki  Yamaguchi  by  journalist  Shiori  Ito.
The  story  included  the  eleventh-hour
suspension  of  Yamaguchi’s  arrest  warrant  at
Narita International Airport allegedly by Itaru
Nakamura, a former political secretary to Suga.
Arguably, Bunshun’s successes have egged on
its  rival  Shukan  Shincho,  which  has  also
revealed multiple political scandals.

In 2021,  the weeklies revealed that  an NHK
Special on the Olympic Games, due to be aired
on January 24, was abruptly cancelled. Insiders
at the corporation said senior producers grew
nervous about the content, which would have
asked  experts  why  the  Games  were  going
ahead in the middle of a pandemic – and who
benefitted.

Bunshun  leads  the  weekly  pack.  In  January
2016, it speared economy minister Amari Akira
over  bribery  claims,  forcing  him  to  quit.
Shintani  says  his  source  went  first  to  The

Yomiuri  Shimbun  –  Japan’s largest-circulation
newspaper.  “He told  the  story  to  a  reporter
from the paper’s social affairs division but the
reporter didn’t seem interested and left without
paying for his coffee. I don’t know how long it
took but he finally came to us.”

Shintani says Bunshun’s “guerrilla journalism”
has  clear  advantages  in  such  cases.  “We’re
small but people trust us and feed us stories,”
he says. Bunshun has far fewer organizational
hurdles  to  clear  than  NHK or  The  Yomiuri,
where editors can spike a potentially risky story
at any point up the chain of command. “We are
not in the press clubs but we have access to all
kinds  of  information  gathered  from  our
Bunshun  leaks  source.”

 “Reporters for the big media are salarymen,”
he  continues.  “If  they  knew it  was  a  scoop
they’d go after it but they don’t get it. It’s like
having  muscles  you  don’t  use  -  when  they
atrophy, they’re useless. I’m asked all the time
why we get scoops. The simplest way to answer
that is that we seriously go looking for them.
We have to.”

 

 

Ideology over Journalism

Last year, Bunshun disinterred one of the most

Downloaded from https://www.cambridge.org/core. 07 May 2025 at 16:01:29, subject to the Cambridge Core terms of use.

https://news.yahoo.co.jp/articles/5a19c31ef864a9064680a6d4ea2c224e3a6d7cc8
https://news.yahoo.co.jp/articles/5a19c31ef864a9064680a6d4ea2c224e3a6d7cc8
https://news.yahoo.co.jp/articles/5a19c31ef864a9064680a6d4ea2c224e3a6d7cc8
https://news.yahoo.co.jp/articles/5a19c31ef864a9064680a6d4ea2c224e3a6d7cc8
https://news.yahoo.co.jp/articles/5a19c31ef864a9064680a6d4ea2c224e3a6d7cc8
https://gendai.ismedia.jp/articles/-/80106
https://www.dailyshincho.jp/article/2021/01200558/?all=1&page=1
https://www.dailyshincho.jp/article/2021/01200558/?all=1&page=1
https://www.cambridge.org/core


 APJ | JF 19 | 18 | 3

6

notorious  scandals  of  Abe’s  tenure  when  it
published a suicide letter by Akagi Toshio, an
official who had been ordered to falsify Finance
Ministry documents, apparently to protect Abe
and his wife. The so-called Moritomo scandal
erupted  in  2017  when  the  firm  that  ran
Moritomo  Gakuen,  an  ultra-nationalist
kindergarten, bought a plot of public land in
Osaka City for about 14 percent of its value and
began building a primary school to propagate
rightwing ideas.

Opposition politicians suspected a sweetheart
deal  backed  by  nationalist  politicians
sympathetic  to  the  school’s  curriculum.  The
school invoked the name of Prime Minister Abe
when  soliciting  donations.  Abe’s  wife,  Akie,
gave  a  speech  at  the  kindergarten  and  was
named  honorary  head  teacher.  The  prime
minister  had  previously  praised  the  school’s
owner,  saying  that  they  shared  a  “similar
ideology”. Abe Akie’s name was later scrubbed
from the kindergarten’s website.

Under fire in the Diet in February 2017, Abe
denied any knowledge of the land sale and said
he would quit if anyone proved he or his wife
were involved. At that point Akagi Toshio was
called in by Sagawa Nobuhisa, the local bureau
chief  of  the  finance  ministry,  to  alter  the
documents  and  hide  the  involvement  of  Abe
Akie and other senior officials and politicians.
An  internal  investigation  by  the  Finance
Ministry later concluded that Sagawa alone had
ordered  the  cover-up.  He  and  a  handful  of
others  were  punished  with  paycuts  and
suspensions  but  nobody  was  held  criminally
responsible.  Finance  Minister  Aso  Taro  has
refused to order a third-party probe. Among the
questions that linger was whether the decision
of the regional bureau to remove descriptions
in documents referring to Abe Akie was made
by  an  off icial  there,  or  did  he  receive
instructions from the prime minister’s office?
Bunshun also reported, in December 2018, that
prosecutor  Kurokawa  had  helped  to  halt  an
investigation into the affair.

Shintani  has  been  praised  by  l iberal
commentators for keeping the story alive and
“taking  the  f ight  to  the  Abe  and  Suga
administrations” – (Suga announced he was
stepping down in September 2021) but says
that misses the point. “If you're really serious
about  journalism  right  now,  and  if  you're
thinking about keeping it alive, you're talking
about  how  you  can  make  money  because
investigative journalism is extremely expensive.
It’s  not  sustainable  unless  the  article  makes
money.”

The  American  media  during  the  Trump  era
made the same mistake, he says – ideology over
journalism  (which  explains  collapsing
viewership at CNN). “If you report accurately
and  well,  and  people  support  and  trust  you
they’ll buy your stories.” This point has become
all the more acute, he says, as the circulation of
the print media collapses: The number of daily
newspapers sold every day in Japan has fallen
by more than 16 million since peaking at nearly
54  million  in  1997.  Circulation  of  the  mass
weeklies is  down to a quarter of  its  peak in
1995.

Bunshun has helped monetize the Internet by
releasing  its  scoops  on  Wednesday,  the  day
before  the  print  edition  goes  on  sale.  Its
biggest stories sell up to 40,000 copies at 300
yen  each  -  plus  income  from  advertising.
“Getting  money  on  the  Internet  means
producing something you can only read there,”
says  Shintani.  “It  has  got  to  be  your  own
investigative journalism and your own scoop.
Grasping that is the most important thing right
now.”

As for the risks, that’s part of the job too. “I’ve
been  sued  countless  t imes.  I ’ve  been
subpoenaed  to  testify  four  or  five  times.  It
doesn’t make me happy but if you do this work
it cannot be helped. We’re not being sued for
telling lies.” In many cases, he says, politicians,
their  supporters,  or  political  colleagues,  will
scream that a story is fake, threaten to sue,

Downloaded from https://www.cambridge.org/core. 07 May 2025 at 16:01:29, subject to the Cambridge Core terms of use.

https://www.businessinsider.com/cnn-ratings-have-crashed-since-donald-trump-left-the-white-house-2021-3
https://www.businessinsider.com/cnn-ratings-have-crashed-since-donald-trump-left-the-white-house-2021-3
https://www.businessinsider.com/cnn-ratings-have-crashed-since-donald-trump-left-the-white-house-2021-3
https://www.cambridge.org/core


 APJ | JF 19 | 18 | 3

7

then quietly drop it a bit later. “Then we all go
back to work.”

 

 

Thanks to Reika Shiratori and Chie Matsumoto

who helped with the research and transcription
for this article.

 

 

 

David McNeill is professor of communications at University of the Sacred Heart in Tokyo,
and a former correspondent for The Economist and The Independent newspapers. He is the
author of a forthcoming book on the Japanese media.
Follow David on Twitter @DavidMcneill3

Downloaded from https://www.cambridge.org/core. 07 May 2025 at 16:01:29, subject to the Cambridge Core terms of use.

https://twitter.com/DavidMcNeill3
https://www.cambridge.org/core

